MASTER38 MASTER38 MASTER38 MASTER38 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 COCOL88 COCOL88 COCOL88 COCOL88 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86

Strategii pentru a face fata crizei (II)


1. Parteneriatele

Tot auzim prin reclame un slogan care, poate înainte de criză ar fi părut un non-sens, ”la distanță, dar împreună vom reuși”. Parteneriatele, mai ales în vremuri tulburi, sunt poate cea mai bună reflexie a acestui slogan. Taximetriștii și firmele private de transport individual de persoane se numără printre industriile cele mai afectate de această criză. Sunt însă antreprenori care au înțeles rapid că dacă vor face un parteneriat în această perioadă le va fi mult mai ușor să traverseze orice vremuri tulburi. Astfel, vedem cum Blackcab ajută Bringo la livrările produselor cumpărate din supermarket și livrate direct acasă, firme mari care preiau angajați temporar de la alte businessuri sau florării care se asociază cu magazine de decorațiuni pentru a oferi soluții de a crea spații verzi pe balconurile sau în interiorul caselor clienților.


2. Rămâi în contact cu clienții tăi

În situația în care clienții tăi nu au acces la serviciile oferite de afacerea ta în acest moment, te sfătuim să rămâi, pe cât posibil în contact cu ei. După ce apele se vor liniști, vei avea nevoie să se întoarcă la tine și să continuați relația comercială avută. Iată câteva idei de cum poți ajunge la clienții tăi:
1.    Transmite-le un email 
2.    Îngrijește-te de website și asigură-te că ai informații actualizate
3.    Comunică cu ei folosind platformele social media – Facebook sau Instagram


3. Investește de pe acum în viitorul afacerii tale

Profită de relanti-ul acestei perioade și gândește-te la viitorul afacerii tale, la ce acțiuni și strategii vei pune în aplicare în momentul în care limitările acestei perioade vor fi trecut. Aici îți sugerăm să pui pe listă:

  • Aspecte și dezvoltări care ți-ar fi fost de ajutor să le fi avut în această perioadă
  • Să analizezi cum programe precum IMM Invest România îți pot fi de ajutor atât la a gestiona nevoile curente, dar mai ales pentru a te dezvolta. 
  • Partea de marketing și comunicarea cu clienții – trebuie să te gândești că nu doar tu vei reveni în activitate cu motoarele turate, ci și competiția