Tipuri de antreprenori

Antreprenorul tradițional construiește un business pe căi bătătorite pentru că deși își dorește să fie propriul șef, nu îi place să-și asume riscuri. De aceea, preferă francizele sau producția și este adeptul dezvoltării pas cu pas, chiar dacă într-un ritm lent. Nu în ultimul rând, va alege întotdeauna domenii în care va putea satisface în mod vizibil nevoile clienților săi.

Antreprenorul serviciilor. Spre deosebire de antreprenorul tradițional, care își bazează afacerea pe produse și este mai degrabă un manager al business-ului, acest antreprenor pornește business-ul în jurul serviciilor în care el însuși este specializat, fiind cel puțin în primă fază un soi de ”one man show”. Mai exact, oferă servicii practice și specifice, la care este priceput și este foarte implicat, construind afacerea cărămidă cu cărămidă.

Antreprenorul inovator reprezintă, de fapt, antreprenorul tipic, ambițios, competitiv și foarte deschis la riscuri. Pornește afaceri de la simple idei și caută permanent să inoveze, având viziunea pe termen lung a afacerii sale. Este mereu motivat să creeze ceva nou și caută, mai presus de toate, succesul. Se plictisește repede, însă, mai ales când afacerea intră pe linie dreaptă.

Antreprenorul social. Se concentrează pe oameni atât personal, cât și prin prisma business-ului. De aceea, activitatea afacerii este, de regulă, axată pe servicii personale, cum este consultanța în carieră, spre exemplu Este un comunicator excelent, este foarte entuziast și are abilități foarte bune de promovare a companiei.

Antreprenorul experiențial. Își transformă o pasiune sau ceva ce îi face plăcere într-un business. Oferă produse sau servicii care răspund unor nevoi clare ale clienților, fiind orientat pe rezolvarea problemelor. Este un optimist convins, își asumă riscuri și își dezvoltă și extinde business-ul punând în valoare nevoile oamenilor și modul în care produsele sau serviciile sale le adresează.

Antreprenorul expert. Are o expertiză importantă într-un anumit domeniu care devine obiectul de activitate al companiei. Cel mai adesea, dezvoltă o nișă pe care se specializează mai departe. De regulă el este sufletul afacerii, fiindu-i mai dificil decât altor antreprenori să-și crească exponențial business-ul.

Antreprenorul vizionar se folosește de insight-uri privind nișa de piață pe care vrea să o adreseze și nevoile clienților pentru a-și dezvolta business-ul, căutând mereu lucruri noi pe care să le integreze în activitatea companiei și, mai departe, în produsele și serviciile oferite. Este impulsionat de dorința de a face ceva ce nu a mai făcut nimeni înaintea lui, însă nu pentru recunoaștere sau din motive pecuniare, ci pur și simplu pentru că i se pare interesant.

Antreprenorul artizan. Se aseamănă destul de mult cu antreprenorul expert și cu cel experiențial, în sensul că își construiește afacerea în jurul unei pasiuni sau un talent. Diferența este că sunt foarte creativi și, de aceea, și activitatea companiei trebuie să fie într-un domeniu plin de creativitate. Lucrează mult mai bine pe cont propriu, ceea ce uneori limitează potențialul și oportunitățile de creștere ale afacerii.

Așadar, tu ce fel de antreprenor ești?